Kadra
Kadrę pedagogiczną naszego przedszkola tworzy zespół wykwalifikowanych, kreatywnych i przyjaznych dzieciom nauczycieli dbających o ciepłą atmosferę i jak najlepszy, wszechstronny rozwój dziecka.
mgr Ewa Danilewicz
dyrektor przedszkola, nauczyciel dyplomowany
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie informatyki oraz kursy kwalifikacyjne z zakresu: organizacji i zarządzania oświatą, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagogiki i bibliotekoznawstwa. Przez 18 lat pracowała jako dyrektor przedszkola. Ekspert wchodzący w skład komisji egzaminacyjnych
i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy. Za osiągnięcia w dziedzinie edukacji przyznano jej m.in.:
Nagrodę Prezydenta Miasta Bydgoszczy oraz Marszałka Województwa Kujawsko - Pomorskiego. Niezwykle kreatywna i ambitna. Inspirująca każdego, kogo spotka na swojej drodze. Kochana przez dzieci za poczucie humoru i spontaniczność. W naturalny sposób zaskarbia sobie sympatię przedszkolaków i ich rodziców. Mama dwóch córek – Moniki i Dominiki.
Każdą wolną chwilę stara się spędzać z rodziną i przyjaciółmi.
mgr Ewelina Cyganowska
nauczyciel dyplomowany
Od ponad 20 lat i wciąż w przedszkolu ;-). Co więcej, nie wyobrażam sobie siebie w innej pracy. Całe życie zawodowe związałam z pracą z dziećmi. Dzięki temu każdego dnia na nowo poznaję świat świetnie się bawiąc, bo to najlepszy sposób na jego odkrywanie. Uśmiech na twarzy dziecka nadaje sens pracy i energię do dalszego rozwoju i doskonalenia. Ogromnym wyzwaniem i jeszcze większa motywacją, dodającą skrzydeł, jest praca w nowo powstałym przedszkolu. Codziennie czerpię satysfakcję z pracy, jednak największą nagrodą, jaka dotychczas mnie spotkała, były słowa podziękowania od wychowanków po wielu latach od opuszczenia murów przedszkola oraz obdarzenie zaufaniem najwyższym z możliwych – powierzeniem pod opiekę swoich małych dzieci. Praca w grupie „Chmurek” przywołuje mi myśl Algernona Charlesa Swinburne „Tam, gdzie nie ma dzieci, brakuje nieba”.
mgr Patrycja Kolano
nauczyciel kontraktowy
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej oraz kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki w Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy. Od ponad 5-ciu lat pracuję w przedszkolu jako nauczyciel wychowania przedszkolnego, wcześniej również pracowałam jako nauczyciel wspomagający z dziećmi z autyzmem. Moja praca sprawia mi dużo radości i satysfakcji. Odkąd pamiętam zawsze chciałam pracować z dziećmi. Uważam, że wczesna edukacja jest bardzo ważna w życiu małego człowieka, dlatego też dokładam wszelkich starań i umiejętności w przekazywaniu swojej wiedzy moim podopiecznym, które dzięki nam kształtują swój sposób patrzenia na świat. Moją pasją jest plastyka i muzyka, postaram się wpleść do zajęć ciekawe pomysły by rozwijać wyobraźnię dzieci. Prywatnie jestem mamą 9-cio letniej Amelki.
mgr Magdalena Adach
nauczyciel kontraktowy
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Pedagogika w zakresie edukacji przedszkolnej i terapii dziecka. Przygodę z przedszkolem zaczęłam już na piątym roku studiów zaczynając jako pomoc nauczyciela. Pomogło mi to poznać specyfikę tej pracy i nabrać doświadczenia potrzebnego w tym zawodzie. Nauczycielem przedszkolnym jestem od 7 lat.
Przede wszystkim kocham swój zawód, a to co pomaga mi najbardziej to empatia szczególnie nakierowana na osoby bezbronne. Umiejętność wnikliwej obserwacji pozwala mi na szybkie ustalenie związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy konkretnym zdarzeniem, a jego konsekwencją. Nigdy nie oceniam innych przez pryzmat pojedyńczo zaistniałych sytuacji. Stawiając na rozwój osobisty skutecznie wpływam na otoczenie i swoich małych podopiecznych. W zawodzie nie powiedziałam jeszcze ostatniego zdania. To będzie zawsze stanowiło dla mnie wyzwanie.
mgr Sylwia Skirzewska
nauczyciel mianowany
,,Praca z dziećmi to droga, którą wybrałam świadomie i którą chcę podążać. Jako wychowawczyni w przedszkolu obejmuję troskliwą opieką dzieci, dając im poczucie bezpieczeństwa, warunkujące efektywność kształcenia i wychowania. Pragnę być dla nich autorytetem, z którym mogą podzielić się swoimi radościami; przyjacielem, na którego ramieniu mogą wypłakać swoje smutki. Staram się rozumieć dzieci, stawiać adekwatne dla nich wymagania i kochać je nie za coś, lecz pomimo. Usiłuję tak organizować pracę, aby moje zajęcia były przyjemną i owocną formą spędzania czasu dla najmłodszych. Wykorzystując swoją wiedzę i umiejętności zdobyte na studiach magisterskich z Pedagogiki staram się łączyć dobrą zabawę z nauką. Cierpliwie czekam na efekty i cieszę się z każdego sukcesu dziecka. W swojej pracy wykorzystuje również umiejętności zdobyte z zakresu kynoterapii (dogoterapii), która jest jedną z metod pracy z dziećmi i nie tylko. Pomaga mi w tym moja specjalistycznie wyszkolona sunia rasy Cavalier King Charles Spaniel o imieniu Carmen. Kynoterapia będzie realizowana w naszym przedszkolu dla wszystkich dzieci raz na miesiąc. Jestem otwarta na drugiego człowieka , na to, co w życiu najważniejsze – wierzę w siebie, w ludzi, w miłość, która działa cuda!”
mgr Magda Szeliga
nauczyciel mianowany
Jest absolwentką Pedagogiki Przedszkolnej z Terapią Dziecka na Uniwersytecie im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ukończyła ponadto studia o profilu biologicznym. Doświadczenie w pracy z dziećmi początkowo zdobywała jako stażystka, następnie jako wolontariuszka w przedszkolu i wreszcie, jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. Systematycznie doskonali swój warsztat pracy poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach i konferencjach. W codziennej pracy z dziećmi przyświecają jej słowa Konfucjusza: „Powiedz mi a zapomnę. Pokaż mi a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” W pracy stara się by to dzieci były aktywne, działały a przez to doświadczały . W przedszkolu będzie prowadziła koło przyrodniczo – eksperymentalne dla wszystkich dzieci, podczas których może spełniać się zawodowo i wykorzystywać zdobytą wiedzę. Chętnie spędza aktywnie czas na świeżym powietrzu. Swoje pasje i zainteresowania stara się przelewać na dzieci, by zaszczepić w nich ciekawość do odkrywania i poznawania wszystkiego co nas otacza.
mgr Małgorzata Szczepaniak
nauczyciel mianowany
O sobie mówi: ,,Moja droga jako nauczyciel wychowania przedszkolnego rozpoczęła się na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego, gdzie ukończyłam kierunek: Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna. Podążam nią już od siedmiu lat. Podróż z dziećmi u swojego boku jest dla mnie fascynująca, daje mi dużo satysfakcji, pozwala mi spoglądać na świat ich oczami. Droga staje się wówczas kolorowa, pełna tęczowych barw i samych słodkich przystanków. Dzięki pracy z przedszkolakami, moje „wewnętrze dziecko” jest wciąż aktywne, pełne energii, niezaspokojonej ciekawości oraz chęci do zabawy. W swoją wędrówkę zawszę zabieram plecak, do którego pakuję mnóstwo optymizmu, radości, poczucia humoru, uśmiechu. Nie zapominam spakować przytulasów, całusów, poczucia bezpieczeństwa oraz ogromnego serca wypełnionego miłością do dzieci. W moim plecaku jest mnóstwo miejsca dla muzyki, gdyż w przerwach od wędrówki tańczę ile tylko sił w nogach. Swoją pasją pragnę zarazić dzieci, pomaga mi w tym ukończona Pedagogika Tańca’’.
mgr Marta Wierzbicka
nauczyciel kontraktowy
Od ponad 5-ciu lat pracuje jako nauczyciel wychowania przedszkolnego.
Ukończyłam studia pedagogiczne na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz pedagogikę szkolną z socjoterapią i terapią pedagogiczną. W pracy z dziećmi kieruję się przede wszystkim sercem i troską o prawidłowy rozwój swoich podopiecznych. Z wielką przyjemnością i zaangażowaniem organizuję dzieciom zajęcia dydaktyczne, wspierając ich wszechstronny rozwój oraz dbając o ich bezpieczeństwo. W mojej pracy cieszy mnie wspólne odkrywanie z najmłodszymi tego, co nowe i nieznane, obserwowanie ich postępów w rozwoju, zdobywanie przez nich nowych doświadczeń i umiejętności. Udział w różnych formach rozwoju zawodowego, pozwala mi wzbogacić warsztat pracy i poznać nowoczesne metody pracy z dziećmi. Dbając o wszechstronny rozwój przedszkolaków, wykorzystuję elementy różnorodnych metod pracy m.in.: „Metody Dobrego Startu „Marty Bogdanowicz, „Dziecięcej matematyki” prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej czy „Metody Ruchu Rozwijającego” Weroniki Sherborne. W przedszkolu będę prowadziła koło przyrodniczo-eksperymentalne.
mgr Magdalena Jedlińska
nauczyciel dyplomowany
Ukończyłam Pedagogikę na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz studia podyplomowe w zakresie pedagogiki przedszkolnej z terapią dziecka. Jestem osobą uśmiechniętą, komunikatywną i konsekwentną. Od wielu lat pracuję z dziećmi, gdyż daje mi to dużo satysfakcji i dostarcza wiele zadowolenia. Dbam, o wszechstronny rozwój każdego dziecka, a także o to aby edukacja moich wychowanków była edukacją rozwojową, a każde dziecko rozwijało się w indywidualnym dla niego tempie. Zachęcam dzieci do rozwijania samodzielności, udzielam im drobnych wskazówek. Widok roześmianych przedszkolaków, które cieszą się z własnych sukcesów jest dla mnie bardzo cenne i zachęca mnie do dalszej pracy. Prowadzone przeze mnie zajęcia teatralne pozwolą rozwijać myślenie, inteligencje oraz wyobraźnię dziecka. Zabawa w teatr jest czymś bardzo naturalnym i zapewnia dziecku prawidłowy rozwój. Uwielbiam ludzi, którzy zarażają pozytywną energią. Prywatnie jestem szczęśliwą żoną oraz mamą Filipa i Tymoteusza.
mgr Anna Grygiel
nauczyciel mianowany
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika i terapia dziecka. Jestem również terapeutą zajęciowym oraz terapeutą behawioralnym pierwszego stopnia. Pracuje w zawodzie już od 4 roku studiów i uwielbiam swoją pracę. Wczesna edukacja w życiu każdego dziecka jest najważniejsza. To ona kreuje i daje podwaliny rozwojowe na przyszłość, dlatego w swojej pracy z dziećmi kieruje się przede wszystkim indywidualnym podejściem do dziecka. Staram się rozwinąć każde dziecko w zakresie jego możliwości . Stosuje wiele metod pracy , jednak najważniejsza dla mnie jest nauka przez zabawę. Lubię kiedy dzieci bawiąc się zyskują wiedzę, wówczas najbardziej zapamiętują. Staram się tak organizować zajęcia, aby dzieci jak najwięcej mogły doświadczać i przeżywać.
Przedszkole to drugi dom dla naszych dzieci, dlatego też najważniejsze jest aby czuły się tam komfortowo i bezpiecznie. Moim zadaniem jest aby dzieci pokochały przedszkole i właśnie tak je traktowały jak „drugi dom”. Staram się aby był to dom pełen zrozumienia, miłości, wrażliwości na drugiego człowieka i pełen troski.
mgr Iwona Kujawa
nauczyciel mianowany
Praca z dziećmi to dla mnie radość i satysfakcja z wiedzy i umiejętności jakie zdobywają. Jestem dumna z każdej nowej umiejętności jaką uda nam się wspólnie wypracować. Dzieci są dla mnie księgą w której i ja mogę zapisać swój rozdział. Jestem mgr nauczania przedszkolnego oraz nauczania języka angielskiego, studia te ukończyłam na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego 10 lat temu i od tej pory szczęśliwie uczę dzieci . Uwielbiam naukę przez śpiew, muzykę i zabawę. Jest to praca moich marzeń, ja po prostu lubię dzieci, a one odpłacają mi tym samym. Prywatnie mam dwoje cudownych dzieci. Moją pasją jest taniec, relaksuję się przy szydełku i drutach.
Przedszkole to dla mnie część mojego życia, która codziennie przynosi mi radość i uśmiech na twarzy dzięki szczerości płynącej od dzieci.
mgr Monika Sikora
nauczyciel mianowany
Jestem absolwentką studiów o kierunku Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy , oligofrenopedagogiem, dogoterapeutą oraz terapeutą ręki. Praca z dziećmi sprawia mi wiele satysfakcji , dlatego też staram się rozwijać swoje zainteresowania i pasje poprzez kursy , szkolenia , aby swoją wiedzę wykorzystać jak najlepiej dla dobra dzieci i ich rozwoju. W codziennej pracy pomaga mi pies terapeutyczny odpowiednio wyszkolony do pracy z przedszkolakami -Mia rasy golden retriever. Patrząc na ich radość z wizyty zwierzaka w grupie utwierdzam się w przekonaniu ,że dzieci i psy potrafią znaleźć ze sobą wspólną więź i język , aby się porozumieć , czasami lepiej niż z dorosłą osobą. Staram się zaszczepiać w dzieciach miłość do zwierząt i empatię , zwracać ich uwagę na to ,że one też mają uczucia , przeżywają i zasługują na szacunek ze strony człowieka. Na swoich zajęciach stosuję różne metody aktywizujące , pobudzające dzieci do działania , doświadczania i poznawania świata oczami małego człowieka. Radość sprawia mi ich spontaniczna ciekawość wszystkiego co ich otacza i bezpośrednia relacja z dorosłymi.